Navigate

Get Help!

hem om skolan

Om skolan

BfA Online – en Bibelskola för Alla.

En växande bibelskola!

BfA Online (Bibelskola för Alla) är en växande online bibelskola där nya kurser, fler elever, och fler utvalda lärare tillkommer kontinuerligt. När du blir elev öppnar sig en guldgruva för dig, med flera hundra bibelstudier på olika teman.

En tillgänglig bibelskola!

Bibelskolans ”klassrum” är öppna dygnet runt, alla dagar i veckan. Och redan från din första skoldag är alla lektionssalar upplåsta för dig. En lektion varar i cirka 20 minuter och du har möjlighet att se om varje lektion så många gånger du vill. Eftersom det är en nätbibelskola behöver du inte ge upp ditt sammanhang och flytta till en ny ort för att lära dig mer om Bibeln. Bibelskola för Alla finns där du finns. Det enda som krävs är en fungerande uppkoppling.

En prisvärd bibelskola!

Vår förhoppning är att alla ska ha råd att gå denna unika skola. Jämfört med övriga utbildningar är kostnaden 229 kronor per månad eller ett årsabonnemang för 1.999 kronor mycket rimligt. Betalningsaktören Klarna garanterar en trygg betalning och prenumerationstjänsten har ingen uppstartskostnad eller bindningstid. Du är fri att säga upp din plats på skolan precis när du vill. Det finns alltså ingen exakt start- eller slutdag som gäller för alla, du kan påbörja och avsluta dina studier som det passar dig. Är ni en grupp på fler en fem kvalificerar ni er för ett gruppabonnemang på 999 kronor per elev och år, se villkor för gruppabonnemang här.

En bibelbaserad bibelskola!

Vår enda kursbok på Bibelskola för Alla är – just det – Bibeln. Du behöver alltså inte köpa in en massa dyr kurslitteratur eller annat material för att studera hos oss. Skolans övergripande syfte är ökat bibelbruk och fördjupad bibeltro. Alla lärare är bibeltrogna och vår teologiska plattform är Lausannedeklarationen (se mer under vi tror).

En pedagogisk bibelskola!

Till varje lektion finns en sammanfattning att ladda ner (en pdf-fil). Sammanfattningen kan du anteckna i, spara och gå tillbaka till. Allt för att du ska lära dig så mycket som möjligt från böckernas bok. Det förekommer inga prov eller tentor, men efter varje avslutat block – där antalet lektioner kan variera – erhåller du som elev ett diplom.

En personlig bibelskola!

På en ”vanlig” bibelskola kan man umgås med andra studerande och lärare samt ha kontakt med en studierektor. På en bibelskola online blir det annorlunda. Men du är inte lämnad ensam. Till ditt förfogande står vår studierektor – Anna-Karin Almkvist – som vill hjälpa dig som student. Till henne kan du vända dig med alla dina frågor. Vidare kan du alltid maila dina teologiska frågor som besvaras av din huvudlärare Sven Almkvist.

Ett stort ljudarkiv – Petrusakademin!

Petrusakademin är ett bibliotek bestående av 233 bibelstudier och över 92 timmar på ljudfiler som Sven Almkvist producerat under många år innan Bibelskola för Alla startade. Denna enorma skattkammare är tillgänglig för dig som elev på BfA Online.

En bibelskola för dig?

Vår förhoppning är att Bibelskola för Alla ska bli din bibelskola. Vi vill hjälpa dig att tränga allt djupare in i Bibelns budskap. Bibeln har förvandlat våra liv, och genom vår tjänst för Herren har vi sett hur den har förvandlat många andra människors liv. Följ med oss på ett spännande äventyr, genom att låta Bibelskola för Alla bli en bibelskola för dig.

Varmt välkommen in!